zondag 20 juli 2014

Afrikaanse bruiloft

Ergens in de eerste week komt Babu Roger weer af met een nieuwtje.  Die vallen hier namelijk met bosjes uit de lucht.  Ah ja, zegt hem,  wij zijn met zn allen uitgenodigd op de bruiloft van de dochter van onze chauffeur Thomas.  Een heuse afrikaanse bruiloft !  Onze monden vallen open van verbazing. Wat maken wij hier toch allemaal mee?  Ik besluit mijn beste jurk aan te doen ( ladiesweekend wellen kado) , de jurk begint later een eigen leven te leiden onder de naam "de baljurk van Miet".  Ik draag ook mn witte sandaaltjes ( alle ja, ooit wit geweest), compleet met klein hakje.  Op mn paasbest ( wel ongewassen haren want dat lijkt mij hier een onmogelijke zaak tot ik het in de 2 e week niet meer houd en Zeeke en Lieve met 2 gekooke emmers water mijn stijf kapsel onder handen nemen). Soit, op mn afrikaanse paasbest de stoffige jeep in en rijden maar.  Hobbel hobbel, hos hos, dorp dor, achter de voetbalplein duiken we het maisvels in, wat verder links staat een huisje en rechts een vlug in elkaar gestoken beschutting waar het bruidspaar met getuigen onderzit en er staat 1 lange tafel en er staan enkele rijen stoelen waar genodigden aanzitten ook op hun paasbest.  In het donker langszij, een DJ, afrikaanse muziek en afrikaanse dans door de jeugd.
We groeten bruidspaar en genodigden en zetten ons neer.  Ja hoor, de enige tafel die er staat is voor ons, wij zijn werkelijk de eregenodigden.  Lang houd ik het niet uit op mijn stoel, je kent me.  Als er ritme is kan ik echt niet zomaar toezien, ik moet meedoen en stook Zeeke ook op.  Ook enkele anderen wagen zich in het mulle zand en in het absolute schemerdonker van de dans.  Ik probeer uiteraard hub passen na te doen maar ben nogal wankel op mijn gakjes in het mulle zand.  Ik had mijn Nikes moeten aandoen, maar het lukt wel.  Ik breek mijn enkels niet al scheelt het niet veel.  De plaatselijke dansers willen allemaal op de foto met die gekke witte klungelige dansers!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten