zondag 1 juni 2014

Simba, Daktari, Karibu, Pinki ...

Ja, jullie kennen ook Swahilie al beseften jullie het misschien niet.  In de titel staat : Leeuw, Dokter, Welkom en roze.  Daar houden wel veelal de gelijkenissen op.  Toch is mijn doel het vanbuiten leren van minstens 250 Swahilie woorden zodat ik mij verstaanbaar kan maken en ook iets kan verstaan van de antwoorden.  Vermits wij onze kok daar inhuren zullen er ook wat woorden moeten bijzijn als KuKu ( kip) en Karoti ( wortelen).  Alles wat we daar zullen eten en drinken zal aangekocht worden in de stad en met onze jeeps meerijden naar het dorp.  Frisdranken en bier kunnen niet koud gehouden worden wegens geen elektriciteit, dus ik heb tonic en konyagi ( sterke drank met mango smaak ...) besteld zodat ik savonds al eens een coctailke kan maken.
Deze week haal ik ook mijn inenting tegen Gele Koorts (verplicht) , voorschrift voor malariapillen en nog wat producten ter voorkoming of behandeling van diarree en dan nog Deet tegen de muggen. Gelukkig is het niet muggenseizoen dus dat zou moeten meevallen.  Vorige week heb ik ook een oplader op zonne-energie gekocht voor mijn Ipad en GSM.  Niet dat ik daar connectie zal hebben, maar voor fotos, e-boeken en bijhouden van een dagboek.  Daar kunnen jullie dan later weer van genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten